Wednesday 14 November 2018

Terapi Renang : Keyakinan Diri Di Air

Tarikh : 14 November 2018
Hari : Rabu
Masa : 930 pagi - 1230 tengah hari
Tempat : Kolam Renang Kompleks Kejiranan Presint 6, Putrajaya.

Terapi renang yang dijalankan pada 14 November 2018 merupakan terapi keyakinan di air yang terakhir bagi sesi persekolahan 2018. Seawal 8 pagi, murid dikumpulkan untuk diberi taklimat perjalanan terapi pada hari tersebut. murid dipecahkan kepada 2 kumpulan mengikut bas dan guru pengiring masing - masing. Sebelum bertolak, murid menikmati RMT di sekolah.


Rombongan tiba di kolam renang pada jam 10pagi. Terapi renang pada kali ini dibimbing oleh jurulatih renang, Encik Padzli bin Zawawi. Dimulai dengan gerakan memanaskan badan sebelum disusuli dengan beberapa penerangan langkah keselamatan serta kaedah mudah menyelamatkan diri di dalam air.



Seterusnya, murid mula melakukan gerakan asas di dalam air. murid kelihatan gembira dan teruja melakukan gerakan.



Murid yang mempunyai kemahiran asas seterusnya di bawa ke kolam yang lebih dalam untuk pergerakan renang yang lebih mencabar.






Hampir sejam setengah di dalam air, murid bersiap untuk pulang. Terapi renang ditamatkan dengan penyampaian sijil dan cenderahati oleh Penolong Kanan Pendidikan Khas, Puan Hamizah binti Hamzah kepada jurulatih. Rombongan tiba di sekolah pada jam 1230 tengah hari.

No comments:

Post a Comment

Kem Bestari Solat PPKI

  Kem Bestari Solat PPKI Sesi 2023 telah diadakan pada Jumaat, 27 Oktober 2023.     Kem ini dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam den...