Saturday 17 November 2018

Jamuan Akhir Tahun 2018

Jamuan Akhir Tahun PPKI SK Taman Putra Perdana 2018 telah berlangsung secara gilang gemilangnya pada 16 November 2018 bersamaan hari Jumaat di Dewan Perdana SK Taman Putra Perdana.


Jamuan yang diadakan pada sebelah malam bertujuan untuk memastikan kehadiran maksimum daripada ibu bapa. Alhamdulillah, kehadiran ibu bapa hampir mencapai 95%.
Selain kehadiran yang sangat menggalakan, tajaan daripada ibu bapa dan individu perseorang jua di luar jangkaan. Sebagai contoh, Rio Catering menaja sepenuhnya hiasan dewan dan meja untuk jamuan, beberapa individu menaja makanan sampingan serta cabutan bertuah.


Majlis dimulai sekitar jam 830 mlm dengan ucapan dan penyampaian hadiah kepada murid Tahun 6 dan Anugerah Khas kepada Muhammad Hafiz bin Suhaimi.


Seterusnya, majlis teruskan dengan sambutan hari lahir murid bulan Julai hingga Disember. Sambutan hari lahir ini turut diserikan dengan kehadiran badut yang membuat persembahan silap mata dan kraf belon.




Jemputan menikmati jamuan makan dengan begitu berselera. Pelbagai pilihan juadah disediakan seperti, nasi minyak, makanan barat, pasembor, cendol, satay, buah - buahan dan kuih muih.

Sambil menikmati juadah, beberapa cabutan bertuah turut diselitkan. Setiap jemputan berpeluang memenangi hadiah.









Jamuan, selesai sepenuhnya sekitar jam 1130malam. Setiap jemputan kelihatan gembira pulang ke rumah membawa hadiah masing - masing. Objektif untuk mengeratkan ikatan di kalangan ibu bapa dan pihak sekolah tercapai dengan baik sekali. DI harap, pada tahun seterusnya, program seperti ini akan diterusnya dan mendapat kerjasama yang lebih baik lagi daripada semua pihak.

No comments:

Post a Comment

Kem Bestari Solat PPKI

  Kem Bestari Solat PPKI Sesi 2023 telah diadakan pada Jumaat, 27 Oktober 2023.     Kem ini dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam den...