Saturday 11 May 2024

Gotong Royong Madani 2024

 Bertarikh 11 Mei 2024 (Sabtu), telah berlangsungnya gotong royong madani peringkat SK Taman Putra Perdana. PPKI juga turut membentuk sebuah pakatan untuk berbincang perjalanan serta perancangan aktiviti pada hari tersebut.

Gotong royong ini turut melibatkan ibu bapa. Alhamdulillah, kehadiran ibu bapa sangat memberangsangkan. Bukan sahaja kehadiran ibu bapa yang ramai, malah ibu bapa yang hadir turut menyumbang serba sedikit keperluan bahan untuk bergotong royong seperti cat dan berus.

Aktiviti dimulai seawal 8 pagi dengan bacaan doa untuk kelancaran aktiviti serta taklimat ringkas di tapak perhimpunan. Seterusnya, ibu bapa menikmati sedikit jamuan ringab sebelum melakukan aktiviti. Jutaan terima kasih juga diucapkan untuk ibu bapa ynag membawa makanan secara "potluck".

Ibu bapa dibahagian kepada beberapa kumpulan bagi kelancaran proses mengecat. Menggunakan tema warna ungu, setiap kelas dibekalkan dengan 2 tona warna ungu. Fokus utama adalah untuk mengecat bahagian dalam dinding kelas yang telah diconteng oleh murid murid. selain itu, proses mengecat juga dilakukan pada pintu dan grill kelas.

Alhamdulillah, sekitar 12 tengah hari, selesai kerja mengecat keseluruhan  kelas. Timbul suasana yang sangat ceria dan berbeza bagi murid murid untuk menjalani pdpc.Jutaan terima kasih atas sumbangan kewangan, tenaga serta makanan buat semua ibu bapa serta guru. Semoga kerjasama yang terjalin bertambah erat di masa hadapan.









No comments:

Post a Comment

Gotong Royong Madani 2024

  Bertarikh 11 Mei 2024 (Sabtu), telah berlangsungnya gotong royong madani peringkat SK Taman Putra Perdana. PPKI juga turut membentuk sebua...